Fakat insanlar nedense daha ziyade ne bulacaklarını tahmin ettikleri şeyleri araştırmayı tercih ediyorlar. Dibinde bir ejderhanın yaşadığı bilinen bir kuyuya inmek cesaretini gösterecek bir insan bulmak, muhakkak ki, dibinde ne olduğu bilinmeyen bir kuyuya inmek cesaretini gösterecek bir insan bulmaktan daha kolaydır.
«Hayır» diye cevap verdi Zerdüşt. «Ben sadaka vermem. Yoksul değilim o kadar.» Ermiş, Zerdüşt’e güldü ve şöyle dedi: «Öyleyse hâzinelerini onlara kabul ettirmeye bak!
"Insanlar yer yüzünde yalnız, çevrelerinde ölüm sessizliği; bizim dünyamız bu işte..."Insanlar, birbirinizi seviniz." Bunu kim söylemiş, kim bize böyle bir vasiyet bırakmış?"