Duvara çizdiğim çizgilere bakın. Yeryüzünün kendi ekseni etrafındaki hareketi ve güneşin etrafında çizdiği elipse göre düzenlenmiş olan bu çizgiler sayesinde, zamanı bir saat varmışcasına kesinkes bilebiliyorum. Çünkü; bir saat bozulabilir, oysa güneşin ve yeryüzünün düzeni asla bozulmaz.
Bir suç işlemek için yeterli kavrayışa, günlük yaşamlarını sürdürmeye yetecek ortalama bir zekaya sahip tüm insanlar gibi bu garip tesadüfü 'Tanrının bir buyruğu' olarak yorumlanmıştı.
Danglara kulaklarının arkasında bir tüyle, yürek yerine bir mürekkep hokkasıyla doğan o hesapçı kisilerdendi; onun için bu dünyada her şey çıkarmayla ya da carpmayla ilintiliydi ve bir insanın azaltacagi toplamı arttıran bir rakam, onun için o insandan daha değerliydi...
Kitabı ilk gördüğümde sayfaları göz korkutan cinsteydi ama stephan king olunca bunun önemi olmadığı anlaşılıyor. Kitapta karakter sayısı çok fazla bir yerden sonra durup karakterleri düşünmek gerekiyor. Olayların akışı, yazarın üslubu bir çırpıda okumanızı sağlayabilir ama kitap bazı bölümlerde - ki bu bölümlerden çok fazla var- kafanıza bir balyoz gibi düştüğü için durup düşünme ihtiyacı hissediyor insan.
Kitabın konusu: dünyada yaşanan salgın hastalık sonrasında iyi ve kötü taraf olarak ayrılmasını konu almış. Yaşadığımız pandemi dönemini düşünürsek benzer yönlerinin de olduğunu görürüz. Bu da yazarın ne kadar ileri görüşlü olduğunu gösteriyor.