Haritasız ve dümensiz kalmış, gideceği limanı olmayan bir gemiydi. Kendini akıntıya bırakıp sürüklenmek, en azından hareket etmek, hayatta kalmak demekti ki içini acıtan şey de zaten buydu ; yaşamak .
Olgunlaşmamış insanın özelliği , bir dava uğruna soylu bir biçimde ölmek istemesidir , olgun insanın özelliği ise bir dava uğruna gösterişsiz bir biçimde yaşamak istemesidir.