Varoluşun zirvesini gösteren, Hayatın artık daha fazla yükselemediği bir esrime hali vardır.Hayatın yaman çelişkisi odur ki bu kendinden geçecek kadar coşma hali, insanın en hayat dolu olduğu ve yaşadığını tamamen unuttuğu anda gelir.
Bütün yaşamı boyunca insanların ne denli insanlıktan uzak olduğunu, ince, öğrenim ve eğitim görmüş kibar denilen kimselerde; inanır mısınız, soydan namuslu tanınanlarda bile,ne canavarca bir kabalık bulunduğunu görür,tüyleri diken diken olurdu.