" Bir konudan sözederken, hemen konuşacağıma - siz insanlar! Diye bağırıyorum, aptalca mı zekice mi ,iyi mi, kötü mü! Ve bütün bunlar ne anlama geliyor? Bu yüzden bir eylemin içsel ilişkilerini araştırınız mı? Neden öyle olduğunu, niçin öyle olmak zorunda olduğunu bilebiliyor musunuz? Eğer bunu yapmış olsaydınız yargılarınızda aceleci davranmazdınız."
Karşımdaki insan çocukluğumdan tanıdığım Necdet değildi, sanki başka biriyle değiştirilmişti. Bir zamanlar çocukların belli bir yaşa gelince götürülüp, yerine yetişkin insanlar getirildiğini düşünürdüm. Yani büyümek denen şeyin öyle birdenbire gerçekleştiğini...