Niçin insanlar birbirlerine karşı açık yürekli davranmıyorlar ? Neden en iyi insan bile karşısındakinden birşeyler gizliyor, bütün düşündüklerini açıklamıyor? Sözlerimizin yabana atılmadığını bildiğimiz zamanlar bile neden içimizden geçenleri olduğu gibi söylemiyoruz ? Nedense herkes olduğundan daha sert görünmek istiyor ? Duygularını hemen açığa vurursa altta kalacakmış, kendisine önem verilmeyecekmiş gibi korkuya kapılıyor ?...
Her zaman öyle değil midir ? Mutsuz olduğumuz zamanlar başkalarının mutsuzluğunu daha bir derinden duyarız. Böyle zamanlarda duygularımız incelip güçleniyor.