Şeyhimin asasını arıyorum ben. Taptuk Şeyhimin asası. Asayı bulduğumda her şey biter. Asayı bulduğumda her şey başlar. Bu arayışta çok kişiyle karşılaştım. Bir asanın izinde neler gördüm! Cansız toprakta canı, uçsuz bucaksız uçurumlarda hayatı gördüm. Yaşadığını sandıklarımızın cesetlerini gördüm. Şehirler gördüm, saraylarına baykuşlar tünemiş, yenilmez krallar gördüm altından ışıl ışıl parlayan taçları kırık dökük mezar taşlarına dönüşmüş. Atalarının üstünde bir dev gibi yükselen mağrur kumandanlar gördüm, yerin yedi kat dibinde kaybolmuş, kemikleri sadaklarındaki oklarına karışmış, muzaffer şahların zaferlerini solucanlar kutlar olmuş. Boşanmış damar, akmış kan, batmış kefenleri gördüm! İlde ile gezdim, nice insanlar gördüm. "Yerin üstünde yürüyen cesetler, toprağın altında yaşayan ölüler gördüm." Sf.20
Yani öyle ciddiye alacaksın ki yaşamayı,
yetmişinde bile, mesela zeytin dikeceksin,
hem de öyle çocuklara falan kalır diye değil,
ölmekten korktuğun halde ölüme inanmadığın için...