Eveeet 14 Şubat geride kaldı. Yalnızlar rıhtımını andıran bir Kadıköy barında bira üstü teklerimi atarken aldığım sayısız tanışma teklifini sigaramın dumanını üflercesine reddedişimle gurur duyuyorum. Sevgililik köleliktir demişti dizelerini sevdiğim bir adam. Bu yüzden ben her 14 Şubat'ta özgürlüğümü kutlarım. Beyler üzgünüm ama yalnız ölmekten korkmuyorum yani your princess is in another castle baby ;)
Bana distopya dışında bir şeyler okutabilen çok az yazar var. Onlardan biri de keşfedilmemiş bir hazine olduğunu düşündüğüm Oktay Volkan Alkaya. İlk kitabı bir distopyaydı zaten bu şekilde tanıştım kalemiyle ve kesinlikle yerli distopyanın ilk ve güzel örneğiydi. Sonrasında farklı türlerde yazdı. Bu kitabı da bana aslında uzak bir tür ancak o kadar güzel bir kitap ki bayılarak okumamak elde değil. Öncelikle kitabın ne kadar dolu dolu olduğundan bahsetmek istiyorum:
-Hayvan sevgisi
-Hayvanlara uygulanan şiddet
-Kadına karşı şiddet
-Toplumsal sorunlar
-Ekonomik sorunlar
-İşsizlik
-Vefasızlık
-Psikolog Hasta ilişkileri...
ve benim için belki de en can alıcı yeri DMD hastalarının, ailelerinin karşılaştığı korkunç son. Benim kuzenim DMD'den öldüğünde henüz o 12 ben 13 yaşımızdaydık. Kardeş gibi büyüdüğüm biri gözlerimin önünde kaybolup gitti. Ve bütün karamsarlığım bütün travmalarım, distopyalara olan merakımın temelinde de işte aslında bu olayla başladı. Yazar beni öyle can evimden vurdu ki... Kitapta 3 tane ana karakter var aslında biri psikolog bir anne, diğeri psikolojik sorunları olan bir genç ve bir de kedi. Psikolog anne, çocuğunu DMD yüzünden kaybetmiş ve kaosa sürüklenmiş. DMD yüzünden ölen Cem, bana kuzenimi o kadar anımsattı ki... Yazar ya gerçekten DMD ile yüzleşen bir aileyi çok yakından gözlemlemiş ya da bizzat yaşamış bilmiyorum. Tüm sorunları, tüm sıkıntıları, ailelerin neler hissettiğini hissedebileceğini... Her şeyi yazmış. Kitabın o kısımları beni resmen bıçakla doğrar gibi doğradı.
Bunun dışında muhteşem bir edebi bir dil var kitapta. Basit ama çok zevice kurgulanmış bir öykü var. Kitaptan alıntı yapmaya elim gitmedi çünkü hala daha kuzenimin ölümü gözlerimin önüne geliyor. Sanki yazar yıllar önce bizi tanıyormuş ve bizi uzaktan gözlemlemiş gibi
Çok kitap okurum bilen bilir şekerim. Ama ben böyle bir kitap hiç okumadım. Duygusal biri değilim. Ama zor tuttum ağlamamak için kendimi bazı satırları okurken. O kadar içten o kadar kalbe dokunan satırlar yazmış ki yazar... Daha önce iki kitabını da çok başarılı bulduğum Alkaya, bence en iyi eserini koymuş ortaya. İlk kitabı bir distopyaydı, ikincisi bir dönem macerası. Bu ise ne desem bilemiyorum dram mı? kişisel gelişim kitabı mı? Ben çok fazla kişisel gelişim kitabı okudum hepsinde birbirinin aynı zırvalıklar vardı. Bu bir roman ve iddia ediyorum yazılmış tüm kişisel gelişim kitaplarına bin basar. Ki yazar da zaten Ceyda adlı karakter üzerinden kişisel gelişim kitaplarına çok güzel dokundurmalar yapmış.
Ceyda... Ah Ceyda. Yazar psikolog bir kadını iç sesiyle yazmış. Üstelik travmalı bir kadın. O kadar başarılı yazmış ki ben bir an gerçekten bir kadının iç sesiyle konuştuğumu hissettim. Yaşamış ve yaşatmış Alkaya. İnanılmaz güzel monologlar vardı. Ve Mete... Hikayenin diğer ucundaki genç adam. Ah be Mete. Keşke senin gibi bir sevgilim olsaydı. Keşke senin gibi bir adam tanıyabilseydim. Tüm eksiklikleri ,tüm acıları tüm yaralarıyla tamamlayabileceğim gerçek bir insan tanıyabilseydim keşke. Mete'ye bayıldım. Anlatamam. Zaten tasarımcı bir karakter aynı benim gibi. Yazar onun hikayesinin trajedisini de komik yanlarını da öyle güzel yansıtmış ki. Tam böyle gözlerim doluyor burnum sızlıyor birden bir satır geliyor ve basıyorum kahkahayı...
Gelelim kedilere... Kitapta pek çok hayvan karakter var aslında. Başta Rodos var. Suzan'ı biraz tanıyoruz. Cango adlı bir köpekten bahsediliyor. Kitabın son bölümünde Pıncır adlı bir kedinin gözünden tanıyoruz dünyayı. Yazar burada öyle ilginç bir kelime havuzu kullanmış ki, kedinin içine sokmuş bizi resmen. Pıncır'ı bulan Merve ben
Bu kitabın gelirleri sokak hayvanlarının gıda, barınma ve tedavi ihtiyaçları için bağışlanacak. Dünyaya bir güzellik yapmak için satın alın ve aldırın lütfen: kitapyurdu.com/kitap/kediler-c...