Dilann

Dilann
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Hiçbir şeye şaşırma, hakikatin de insanların da iki yüzü vardır.
Dilann
👍
Puan vermedi·112 syf.··
2020 8. kitabı
·
14 saatte okudu
·
Okunma: 27 Mart 2020 01:37
Kırmızı Pazartesi Kitaptan hemen bahsetmek istiyorum.Oldukça farklı bir kitap çünkü.Bir cinayet romanı olarak görünüyor.Ama bildiğimiz cinayet romanları gibi katil en sonda belli olmuyor. Roman kahramanı Santigo Nasar.Bu adamın öleceği hemen ilk sayfalarda yazar tarafından söyleniyor. Santigo atılan iftira(bu benim fikrim)sonucu öldürülüyor.Öldürülme sebebi ise namus cinayeti.Bu cinayeti ise ikiz kardeşler işliyor.Spoiler değil zaten yazıyor.Namus konu olunca kimse engel olmaya çalışmıyor.Herkes bu cinayetin işleneceğini biliyor fakat kimse müdahale etmiyor. Aslında bunu toplumlarda 3 maymunu oynayan insanlara benzettim ben.(Bu anlamda toplumsal da bir kitap.Kadının yeri,namusun kadın üzerine kuruluşu gibi konulara da değinilmiş.) Ve adam çok acı bir şekilde öldürülüyor.Yazar o anı çok gerçekçi bir şekilde tasvir etmiş. Kitabın bence sürükleyiciliği kırılmış,bazı şeylerin belli olmasından dolayı. Sizler okudunuz mu? Neler düşünüyorsunuz? #okudumbitti# #okudumbitti #okudumokuyun #okudum #okumayıseviyorum #okudumbitti #okuyorum #kitapokuyorum #canyayınları #can #kırmızıpazartesi #marquez #kitapalıntıları #kitaptansözler #kitapokumakgüzeldir #bookstagramturkey #kitapçı
Kırmızı PazartesiGabriel Garcia Marquez · Can Yayınları · 202595,5bin okunma
Hanife Güney isimli okura yanıt verildi
Dilann
Ben Marquezle bu kitapla tanışıyorum.Yazım dili,tekniği olsun bir cinayet kitabıysa türünün dışında bir kitap.Ama ben bazı yerlerde heyecanımı merakımı kaybettim.Öğrenmem gereken her seyi öğrendim.Şunu merak ediyordum.Kahramanimiz gercekten sucku muydu yoksa iftira miydi?Yillar sonra da olsa bunun net bir cevabını almak isterdim.Ordaki kahraman hayır o yaptı diyor ama çok da inandırıcı gelmedi bana.😊