En başta, insanın yazmayı öğrenmesi iyi bir şey mi olmuştur? Platon'un anlattığı olay geliyor insanın aklına; firavun daha yeni yazıyı icat etmiş olan Tanrı Tot'u azarlıyor. Bitti, diyor ona, insanoğlu artık kendi düşüncelerini geliştiremeyecek, kendi içselliğini de; çünkü sen ona, ruhunu tabletler, papirüsler üstün de nesnelleştirmeyi öğretiyorsun. Hoşça kal bellek, artık insanlar bu kötü araçlar aracılığıyla anımsamayı öğrenecekler.