"Anneannem, ‘Kürtçe kalbin dilidir’ derdi. Türkçe ise müziktir; bir şarap deresi gibi akar, yumuşak, tatlı ve parlak. Bizim dilimiz ise acının dilidir. Ölümü tattık hep; dilimizde nefretin ve acının yükü var." William Saroyan
Nexşeya te ji ber çavên min dizîn
Agirê maça te ji ser lêvên min dizîn
Ji hestên min ferhenga zimanê te dizîn,
Ji buhara min keskesora kenê te dizîn
Ji sibeha min xunava gizinga te dizîn
Ji êvara min tavsorka asoyên te dizîn
Ji guhên min ritm û newaya navê te dizîn
Lê dikin û nakin…,
Nikarin evîna te ji dilê min bidizin. Ehmed Huseynî
Hayatta insan bir çok yüzle karşılaşır. Çoğu unutulur, ancak bazı yüzler vardır ki, hiçbir zaman insanın belleğinden silinmez. Onun yüzü öyle yüzlerden biriydi. İnsanın gölgesi gibi, her zaman peşinde...