Dorşin

Dorşin
@Dorsnn
Puan vermedi·341 syf.··
2026 4. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 05 Nisan 2026 16:59
Bütün kitabı su özetle kendimle analtmak istedim gercekten yaşamda nasıl bir yön vereceğin birazda yaşamdaki rutinlerinin neyle pekiştirip nasıl yonetrigin çok önemli. alışkanlık edilirken en çokta yaşamda bu kitabı okumadan önce bir alışkanlığı başka birşeyle pekistirdigi bir zaman sonra anlıyorsun ve bu üçü yakaldiginda gercekten devamı çok güzel geliyor . çoğu alışkanlığınızi fegsitirmek onu andiracak şeylerden uzak durmak ve küçük adimlarla başlayıp küçük küçük damlalarla bir göle döndüğünü görüyorsun. ben kendi yaşamımda en çokta sigarayı hem kahveyle hem Üzgün dalgın olduğum anlarda onu anımsayip takı içinden çıkana kadar içtiğimi farkettim .. kısacası onu hep kahveyle hem ruh halimle hemde dinlediğim birkaç müzikle pekiştirmiştim ve yavaştan önce kahveyle aramı açmaya çalıştık kahve yoksa sigara da yoktu... sonra yavaştan dinlediğim müzikleri degsitirdim yada dinlerken arkasından oyalanacağım başka hobiler edindim.. en önemlisi de bunu yaparken bir boşluğu başka birşeyler kapatmaya çalıştım hem bu sayede. kendimde bir degsiime yol açıp hem de kötü bir alışkanlığıma son vermiş oldum .....yaşamda değişimler çok uzun bir süreç alır ve bu süreçte en çokta nasıl yöneteceğinbonemlidir gercekten de zor olsada biraz irade ve kendim için ne istiyorum dediğin an birşeyleri degsitirme vakti geldiğini kendi vucudun bile buna yönelik tepkiler vermeye başlıyor ve hem ruhen hem fiziken iyi birşeylere torumlayabiliyorsun artık
Atomik AlışkanlıklarJames Clear · Pegasus Yayınları · 202221,3bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Savaşın hiçbir iyi yanı yoktur
Puan vermedi·72 syf.··
Beğendi
·
2026 3. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 02 Nisan 2026 23:52
kimi hayatlar kolay yaşanmiyor... evet bir ulusun bir mileltin ve bir neslin geleceği söz konusu olduğunda hepimizin boynu bükük hizada bekleyip biz ne katabiliriz ve nasıl bir yaşam sunabiliriz düşüncesi olmalı biz bir yaşam sürüyoruz ama nasıl bir yaşam.....Hiç kimse ten renginden, geçmişinden ya da dinin- den dolayı bir diğerinden nefret ederek dünyaya gelmez! Insanlar nefret etmeyi öğrenirler ve eğer nefreti öğrenebi liyorlarsa o zaman onlara sevmeyi de öğretebiliriz." ve belkide bize böyle bir kambur giydirdiler ama bunu biz kaldırmak zorunda değiliz belki ama yürümekte zorundayız ve bu bilince açık olmalıyız en azından biz bunu başkasına yüklememeliyiz.. özgürlük evet uğruna fedai olan ve uğruna feda edilen ve bunun akabinde bu yolda herşeyiyle özgürce bir yaşam uğruna herşeyini ortaya koyan nice onurlu insanlar gibi evet doğru "Özgürlüğün kolay yolu yoktur. Çoğumuz arzularımıza ulaşmak için ölümün gölgesindeki vadiden tekrar tekrar geçmek zorundayız." ve dahada geçeceğiz.... evet savaş hep yıkıcı can alıcı kan revan kötü bir durum Sait olmakta yaşamakta uzakta olmakta olsa savaşin hiçbir iyi yanı yoktur bir kan bir can bir çocuk yaşamdan koptuktan sonra... günümüz de şuan malesef çoğu şeye Sait oldugumuz gibi çokta bize uzak olmayan bazı durumlar belkide nereye varmak istediğimi anlamadınız ama yapıtın özgürlük için bir mücadele başlattığı bu uğurda savunma amaçlı sideete ve silaha gittigi ve bunun gerekli olduğu vurgusu yapılmıştır buna benzer çok örnekte olduğu givi ama sonuç olarak kitabın şu son alintisina değinmek isterim ki sonuç nereye varıyor biliyor musunuz +""Eğitim, dünyayı değiştirmek için kullanabileceğiniz en güçlü silahtır." ve üzülerek söylüyorum ki malesef eğitim açısından da sınıftan kaldık çünkü amaç edilen şeyde bu hep kendi carkimizda
10/10
·272 syf.··
Beğendi
·
2026 2. kitabı
bir insanı yaratmaya nasıl bir duyguyla başlarsı nız?? Tanrının tek görevi yaratmak mıdır??? Yoksa Tanrı yarattığı şeyin kaderinden sorumlu mudur? Peki sorumluluklarını reddederse ne olur? Ya da sadece Tanrı mı yaratabilir? veyahuta yarattığımız inşa ettiğimiz bedenin veya varlığın veya şekillendirdiği mız herhangi bir duygu veya vaddetigimzi bir oluşun sorumluluğunu ne surette karşılayabileceğimiz söz konusu mudur.... bunun gibi verebileceğimiz birçok cevap ve nihayetinde sayısız örnek vardır .. bunu en çokta gündemimize oturan birçok çocuğu dünyaya getiripte sorumluluğunun bilincinde olmayan ve sorumluluğunu bırak varlığını veya yokluğundan bile habersiz olan toplumsal ilişkilerimize değinmek istedim yaşantımızda ki ilişkiler veya yaşamımızda yerin edinen bireyler veya dahil olacağımız bir toplumun bizi o ne derecede o bağa dahip edip var gostericek kadar içerisine alabilir. ve burdan yola ciakrak birazda uzun zamandan sonra ilk defa soluksuz derin çokça katmanlı ama bir o kadar da akıcı bu güzel yapıtın içRine çekmek isterim öncelikle basarki sorularıma geri dönerek bir insanı yaratmaya nasıl bir duyguyla başlarsınız??Peki Tanrı'ya öykünmenin cezasız kalacağını mı zannettiniz? Ya da başka bir deyişle yaratmanın cezası nedir?Ne demek Modern Prometheus? adını duyarken bile merak uyduran bir kavram olmuştu bende Prometheus; Yunan mitolojisinde insanın yaratıcısı ve ona ilim, irfan, koruma sağlayacak olan ateşi Olympos'tan çalıp insana veren ve bu yaptıkları ile Zeus'un gazabı ile tanışıp sonsuza kadar sürecek olan ceza ile cezalandırılan bir Titandır. Peki ya Frankenstein? birçoğumuzun bildiği üzere Frankenstein adının duyulduğu zaman korku filmlerinin en meşhur yaratıklarından biri gelir aklımıza ama hepimiz tam da bu noktada yanılırız. Çünkü aslında
Frankenstein ya da Modern PrometheusMary Shelley · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202021,8bin okunma