Rana

Rana
@Doxaa
Burası benim şahayane dünyam :] şimdi bekle, sonra çok eğlenecüğük¿ #112753128
son sayfası yırtık kitap ;D
8/10
·272 syf.··
Beğendi
·
2021 3. kitabı
·
3 saatte okudu
·
Okunma: 04 Kasım 2021 12:10
Hikayesi olan bir kitapla daha inceleme yazmaya koyuldum. Öyle alelade herkes gibi ; bilimsel, terimsel ifadeler kullanmaya lüzum görmüyorum. Buna benzer birçok yazı yazılmıştır zaten. Ben sadece o kitabı okumama sebep olacak hikayeleri anlatmak istiyorum. Bu kitap da onlardan biri. ;) Kütüphanedeyim yine, ikinci değil ilk evimdir orası benim. Laf olsun diye de değil ha harbi diyorum... Çünkü orada yatıp kalkıyordum bir zamanlar. Uykumdan uyanıp su içeceğime kitap okuyordum. Bu etik ve kanuna göre değil diyebilirsiniz. Evet değil. Ama bundan kime ne?! :) Dağıtmayalım konuyu piliisss... Kütüphane görevlisi Fevzi Amca izin verdi hem... Neyse kendim dağıtıyorum yine kendim toparlayayım konuyu. ;)))) Bir gece uyandım. Raflara bakıyorum öyle, telefonun ışığıyla ama feneriyle değil. Bana kadar bir ışıkla... B harfi ile başlayayım dedim. Bizim Fevzi Bey Amca soyadına göre yerleştirmiyor, el mahkum... Bilal beyciğimin kitabını gördüm evirip çevirip bakıyorum. Neymiş efendim son sayfası yırtık kitap. Kim okurmuş falan. Yok artık dedim... E baktım hem yazmış hem yırtmış. 5 tane daha var, baktım onlarda yırtık. Dedim sonunu bilemeyeceğim bir kitap, e son sayfaya kadar her şey anlaşılır nasıl olsa. Hem birleştire birleştire okurum dedim. Yoookkk, hepsi noktasına virgülüne aynı yerden yırtılmış. E cümlenin başı ve sonu, ortası kenarı okudum. Ama sonunda ne oldu. Kim nerede nasıl yaşıyor. Katile ne oldu, spoiler( katil yok :)))), amcanın amacı ne... Bilmiyorum okurlar bilmiyorum. Adamı instagramdan aradım yazdım çizdim. Bana mısın demiyor.... Eyvallah!.. Ama harika bir polisiye bana göre, en azından polisiyeyi bu kitapla sevdim. Sıkıcı olur diyordum. Hani küçükken vurdulu kırdılı filmleri erkekler izler derdik ya, bu da erkek işi diyordum. Çok cahilim değil mi? :))) Her gün biri
Şu Saatte Orada mıydın?!Bilal Sami Gökdemir · Kent Kitap · 20121,379 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
sız, siz, Sen siz...
10/10
·431 syf.··
Beğendi
·
2021 2. kitabı
Hikayesi olan bir kitap ile sizlerle olmak istedim bu vakitlerde. Biraz duygu yüklü olunca, gözyaşı ile sonlandırdığım kitaba inceleme yapmayı layık gördüm... Ah, Piraye! Ah, Haşim! Diye hayıflanmakla başlayayım. Onlar benim, esas oğlan esas kız tasvirlerim şu aciz yaşantımda. Bir eylül ayının başlarında üç beş kankitella, iki hala dayı çocuğu (küfür gibi oldu sanki :)), esas oğlan ve esas Ben dağ evine gidelim dedik. Öyle derme çatma bir şey işte, dizi - film tadında değil mekanlarımız;) yaşantılarımız aç buçuk kayda değer ama! :) Uzatmadan kapıdan girelim içeriye, "aman tanrım didim şömine var." belki açılırız birbirimize... :( Yerleştik yedik içtik, herkes keşife çıktı ama benim midem bulanıyor kaldım şömineyle başbaşa. Üstünde bir dolap vardı, meraklı değilimdir açtım baktım ama. En büyük "aman tanrım didim 'i" orda söyledim. Kitaplaaaaaarrr vardı. İki gün okumasam da olur diye almadım yanıma. Ama tüm kainat bana acımış ki sıkıştırmış birkaç kitap döküntü dolaba :))))) Piraye' yi ilk orada gördüm. İkinci aşk romanım olacaktı. Başladım Canan Tan'ın kalemine... Yaklaşık yarım saat sonra geldi bizimkiler. Şikayet, azar, küslük ne arasan var suratlarda, iyi de burada bulundu bu kitap. Bi dinleseydiniz... Ya da dinlemeyin yahu bulmuşum böylesine sürükleyici bir kurgu bu fırsat krize, yok bu kriz fırsata çevrilmez mi. (hihihihihihi) geçtim Eylül ne kadar sıcak olursa o sıcaklıkta ki havada, çardağa... Yerdeki kilime uzun oturdum, okudum okudum... Dış minnakların seslerine mıknatıs gibi çekildim. Gece olmalıydı artık ;). Herkeşler odasına. Ben çardağa. Piraye 'ye kızıyorum. Haşime ve anasına Bi başka kızıyorum. Ah, Piraye diyip onun kültür ve kuşak çatışmasına şahitlik ediyor, ben olsam ne yapardım diyorum... Sabahı sabah, Piraye' yi Haşimsiz... Canım yanmadı değil. Ama
1000Kitap Gerçek Okurlar
PirayeCanan Tan · Altın Kitaplar · 201350,4bin okunma
Bu kitap unutulmak için yazıldı :))
9/10
·308 syf.··
Beğendi
·
2021 1. kitabı
Hikayesi olan kitapları severim. Kitabın hikayesi değil algıda seçici olun piliss:) Kitabı okuyanın hikayesi, işte bu kitabın bu bünyeye etkisini yazacağım size.. Benim, kafası onarıldıkça kırık olan bir kankitellam var. :) adı ben de saklı...Kalk kız az kütüphane yapalım dedi. Asrın teklifi, kaçar mı? ;) Giydim pabuçlarımı düştük yola. Telefondan kitap tavsiyelerine bakıyorum. Hangisini alsam acaba diye. Bu arada ben kitabı önce okur sonra satın alırım. Kütüphanelerle haşır neşirliğim bundandır. Baktım kara kuru bir kitap. Bi de biberon. Bu ne ola ki dedim. İlk Elif Şafak kitabım yalnız. Kadını da öyle çok tanımazdım. Velhasıl girdim kapıdan içeriye yeni silinmiş yerler. Domestos kokuyor her yer :)))) ama o koku varya o koku... Selüloz sardı dört bir dimağımı. "Kokuya dokunmak" yaz bunu güzelmiş:). Heyecanla koştum "Ş" rafına. Ordan bana bakıyor. Aldım elime karıştırdım sayfalarını bazı satırların altı çizilmiş ne ayıp, mecbur muyum sana uyan o satıra karşı duygu beslemeye.. Bak yine asabım bozuldu :p. Arka kapak, önsöz, biraz oku öyle al, falan filan derken üzerimde kırık bakışlar hissettim. Bizim kafası kırığın gözlerinden yansıyor. İstersen al eve gidelim dedi. Oluuuurrr dedim. Kaydını yaptım aldım eve geldim kahveler hazırlanırken kaldığım yerden devam ettim ve kitabı kütüphane kapanmadan geri götürdüm... Ordan çıkıp kankitellamın dükkanına :) çocuk bana asılıyor yalnız aramızda kalsın. İstesem her kitabı ücretsiz alıp okuyabilirmişim. Benim de olabilirmiş miş miş. Benim gönlüm esas oğlan da yoksa bu cazip teklife evet demem,her teklifine evet demekle geçerdi.Siyah Süt'ü aldım evimin yolunu tuttum. Hiç adetim değildir kitaplarımı vermem kimseye. Okudum altını çizdim, okudum merak ettim, okudum kadınları anladım, anneliği anladım, rahmime düşmeyen çocuklar
1000Kitap Gerçek Okurlar
Siyah SütElif Şafak · Doğan Kitap · 202411,3bin okunma