Kişisel koruyucu manevralarla ilgili sorun, işler ne kadar iyi giderse gitsin “neredeyse yapamayacaktım” hissiyle karşı karşıya olmanızdır. Bu önlemleri almasaydınız, en kötüsü olabilirdi. Böylelikle yine korkularınızın gerçek olup olmadığını, önlemlerinizin aşırı ve hatta gereksiz olduğunu keşfetme fırsatınız olmaz. Başarınızın (dolayısıyla özdeğerinizle ilgili hissinizin) tamamen aldığınız önlemlere bağlı olduğu hissiyle başbaşa kalırsınız.
Pratikte bu, kendinden daha emin ve hoşnut duruma gelmenin yolunun normalde önlemler aldığınız durumları boş ellerle (önlem almadan) karşılamaktan geçtiği anlamına gelir. Sadece bunu yaparsanız önlemlerinizin gereksiz olduğunu keşfedebilirsiniz - bu önlemler olmadan da yaşamdan istediğinizi elde edebilirsiniz.
Yalnızca burun solunumu bile vücuttaki nitrik oksit miktarının altı kat artmasını sağlayabilir, bu da ağızdan nefes almaya kıyasla burundan nefes alırken yüzde 18 daha fazla oksijen soluyabilmemizin nedenlerinden biridir.