Güneş enerjisini en verimli haliyle kullanabiliyoruz ama neden güneş enerjisi ile çalışan arabalara binmiyoruz? Ya da neden hala petrol kullanıyoruz? Neden kömür çıkarmak için dünyayı deşip duruyoruz? Daha önce yapılmamış çünkü senin dediğin gibi herkes var olan bir şeyi taklit etme peşinde. Cevap çok basit ,bu daha önce yapılmadığı için yapılmamış. O kadar.
1.Nasihat:Savaşlarını iyi seç çünkü içinde kaybolabilirsin. İyi bildiğin ve sevdiğin bir şeyin içinde kaybolmak ,beceriksiz olduğum ve sıkıldığın bir şeyin içinde kaybolmaktan daha iyidir.2.Nasihat: Savaşçı ruhun amacını gölgelemesin. İyi savaşçılar savaşlarını güçsüzlüklerinden değil, ne için savaştıklarını unutup savaşın kendisini amaç yaptıklarından kaybederler. Bir savaşa başladıysan nerede bitirmen gerektiğini en başından hesaplaman lazım. Zafer bazen,kazanmak için son darbeyi vurmamak olabilir. Zafer gibi gözüken şey ancak, çok sonra farkına varabileceğin bir yenilginin başlangıcı olabilir...
İyi bir aktörün izleyende yarattığı ilham duygusunun değerli olması güzel, iyi aktörlük saygı duyulacak bir durum. Yani ilham uyandırabilen her aktör saygıyı hak etsin! Ama her rol yapana iyi aktör muamelesi yapıp saygı gösteren bir toplumda, aktör genellemesi, iyi aktör anlamının önüne geçiyor ve aynı Pavlov'un köpeği gibi aktör gördüğümüzde, hatta televizyona çıkan birini gördüğümüzde, bizde uyandırdığı duyguyu tartmadan alkışlayan, anlamı genellemeye feda eden bir toplum haline geliyoruz. Senin sorunun aktörlerle değil aslında ,sorunun anlamı genellemeye feda edenlerle.
Bilinç altımın oluşması için bilgim olmasına gerek yok ,yani ben bu toplumun bir parçasıyım, bilgim olsa da olmasa da ait olduğum yer burası. Çocukluğumdan beri izlediğim her filmde ,günlük yaşantımda gördüğüm ilişki modellerinde, nesiller boyu hep aynı temel atılmış. Cinselliğin toplumdaki yansıması ,tamamen cinselliğin nasıl yorumlandığı ile ilgili. Toplumsal cinselliğimiz dinselliğimizle kodlanıyor, yani seyrettiğimiz, okuduğumuz her şeydeki içerikten bahsediyorum. Bizse cinselliğimizle güdüleniyoruz. İçine doğduğum bu toplum neye inanmamın doğru olduğunu düşündüyse ona inanarak yaşadım ,inandığım şeyin ne anlama geldiğini hiç bilmesemde. Yani evet Müslüman'ım, tüm duaları ezbere bilsem de inanmamı istedikleri şeyin anlamını özünü aslında bilmiyorum.