Okuduğum ilk Mustafa Kutlu kitabı.ilk sayfalar sıkıcı gelse de bir süre sonra yazarla konuşuyor gibi hissettim.Olayları anlatırken birden eleştiri yapmasını çok sevdim bazı eleştrilerine katılmadım bazılarına hak verdim.Karakterlerin duygu durumlarını çok güzel analiz etmiş adeta karakterlere can vermiş. Konuya gelince aslında bilinen bir hikaye bununla ilgili birçok kitap ve film var.Bu kitapta onlardan biri.Yaşadığımız duygu yoğunlukları, çaresizlik, eksiklik, yeniden varolmak, yeni bir ben yaratma isteğiyle çıkılan bir yolculuk.Şehir hayatını reddedip kendinle başbaşa kalmak, kendini dinlemek adına alınmış bir karar ve o süreçte yaşanılanlar.
"Yeni bir hayat. Hep böyle denir. Oysa maziden kurtulmak mümkün değil. Kişi kendini inkar edemez. Yine de yeni bir sayfa açmak bize tanınmış bir imkandır. Umudun anahtarı ile açılan kapı.Tebdil-i mekanda olan ferahlık.