"Bir eğitimcinin işi, farklı türlerdeki bitkilerle uğraşan bir bahçıvanınkine benzemektedir.Bir bitki güneş ışığını severken, diğeri soğuk gölgeleri sevebilir.Bir tanesi nehir kıyısını severken diğeri çorak tepeleri beğenebilir.Biri kumlu toprakta diğeri ise zengin toprakta yetişebilir.Her birine en uygun şekilde bakılmalıdır.Yoksa mükemmele ulaşılamaz"
-Abdu'l Baha
"Her çağın kendine ait doğallığı vardır.Bu çağın doğallığı da insanın üzerinde bir karakter taşımamasıdır.Doğal olmak isteyen insan çağın gereklerine boğun eğecek ve karakterini her sabah yenileyecektir.Geçmişten gelen doğallık bugün işe yaramaz.Maymunlar gibi davranmanın ve adını da doğallık koymanın salaklıktan başka bir şey olmadığını herkesin anlaması lazım. Bu çağda gerçek doğallık, yapay olduğu için aşağılanan insani davranışların tümüdür."