"Annenizle benim iki vatanımız oldu.Birinde doğduk, diğerinde öleceğiz.Sizin tek bir vatanınız var. Bu vatanı çok sevin,dağını taşını her şeyden ,hatta kendinizden de çok sevin ki kimse elinizden almasın. İleride, ihtiyar olduğunuz da inşallah,emrihak doğduğunuz toprakta nasip olsun sizlere "
Nabizade Nazım 'dan okuduğum ikinci kitaptı Karabibik. Zehra kadar sevememiş olsam da Türk edebiyatının ilk köy romanı olma özelliği taşıyor. Kitapta en büyük hayali, bir çift öküze sahip olmak isteyen ve kızını evlendirmek isteyen Karabibik ' i okuyoruz. Dönemin geçim kaynağı ,evlilik düşünceleri, yaşam şartları hakkında bilgi sahibi olabiliyoruz.