Düşünmesi acı gelebilir belki ama zeka güzellikten hiç şüphesiz daha kalıcıdır.İşte bu güzden gereğinden uzun bir eğitim hayatının zahmetlerine katlanmıyor muyuz?
Akılla bir konuşmam oldu dün gece;
Sana soracaklarım var,dedim;
Sen ki her bilginin temelisin
Yaşamaktan bezdim,ne yapsam?
Birkaç yıl daha katlan,dedi.
Nedir;dedim bu yaşamak?
Bir düş,dedi;birkaç görüntü.
Evi barkı olmak nedir? dedim;
Biraz keyfetmek için
Yıllar yılı dert çekmek,dedi.
Bu zorbalar ne biçim adamlar?dedim;
Kurt,köpek,çakal makal,dedi.
Ne dersin bu adamlara, dedim;
Yükseksizler,kafasızlar,soysuzlar,dedi.
Benim bu deli gönlüm,dedim;
Ne zaman akıllanacak?
Biraz daha kulağı burkulunca, dedi.
Hayyamın bu sözlerine ne dersin,dedim;
Dizmiş alt alta sözleri,
Hoşbeş etmiş derim,dedi.