Sence doğa için, baharlar yazlar çok güzel, yağmurlar karlar çok mu kötü?
Doğumlar mucize, ölümlerse bir felaket mi?
Tohumların patlaması bereket, depremlerin olması lanet mi?
Elbette hayır!
Olan olur.. hem de olması gerektiği gibi adilce olur..bir şeylere iyi diye adanmak, bir şeylerden kötü diye kaçınmak; doğayı, evrensel düzeni ve varoluşu reddetmek demek değil midir?
Kendinle mücadele et...
Kendi erdemine ve ahlakına ada bütün hayatını.
Kimsenin seçimi, senin seçimlerini etkilemesin.
Kimsenin yaptığı senin yaptığına ters diye sende bir infial uyandırmasın.
Dışarıda kötülük var diye, sen iyiliğinden vazgeçemezsin.
Başkaları sevmiyor diye, sen sevginde cimri olamazsın..
zira bu insanlığa yapabileceğin en büyük haksızlık olur..
İnsan-sevmez birine, onun insanlığa yaptıklarını yapma...