Ya benimsin, o zaman her şey güzel ya da seni kaybederim, o zaman her şey kötü bile olmaz; o zaman hiçbir şey olmaz, o zaman kıskançlık olmaz, üzüntü olmaz, endişe olmaz, hiçbir şey olmaz.
Stefan Zweig, bir soda şişesinin içine "Veronal" denilen zehri ilave eder ve bu şişeden 3 büyük yudum alır. Eşine şişeyi uzatırken "Yanıma gelmek arzusundaysan eğer bunu istediğin zaman yapabilirsin..." der. Eşi Lotte ona son olarak şu soruyu yöneltir: "Beni seviyor musun?" Zweig "Evet" cevabını verir ve Lotte, şişenin tamamını içip, çiçekli elbisesiyle eşinin yanına uzanır.
Kasketimi eğip üstüne acılarımının
Sen yüzüne sürgün olduğum kadın
Karanlık her sokaktaydın gizli her köşedeydin
Yalnız aşkı vardır aşkı olanın
Ve kaybetmek daha güç bulamamaktan
Sen yüzüne sürgün olduğum kadın
Kardeşim olan gözlerini unutmadım