1920’li yıllarda, devlet adamları arasında, sarayın kaybettiği itibarı dengelemek amacıyla, milleti hilafet müessesesi etrafında toplamak düşüncesi oluşmuştu. Zamanın şeyhülislamı Mustafa Sabrı Efendi, Ferik Kiraz Hamdi Paşa, Dahiliye Nâzırı Mehmet Ali Bey, Maarif Nazırı Eıza Tevfik Bey gibi, sonradan ‘yüz elliliklerin’ arasına girecek devlet adamlarının başı çektiği bir dernek kurulmuştu. Şimdi bu derneğin yurtdışına kaçmış veya sürülmüş üyeleri, son Osmanlı Padişahı Vahdettin’i de alet ederek Kürdistan’a muhtariyet vermek sözü ile Kürtçülerle iş birliği yapıyorlar, İngilizlerden aldıkları yardımla, isyanın yayılmasına çalışıyorlardı. Maksatları cumhuriyeti yıkıp yerine hilafeti getirmekti.