"Her çağ,her uygarlık, her gelenek ve görenek kendine özgü bir üslubu içerir, kendisine yaraşır incelikleri ve sertlikleri, güzellikleri ve acımasızlıkları barındırır kendisinde, kimi acıları pek doğal karşılar, kimi kötülükleri sabırla sineye çeker. Ne zaman ki iki çağ, iki uygarlık ve iki din birbiriyle kesişirse, işte o zaman insan yaşamı gerçek bir acıya, gerçek bir cehenneme dönüşür"
"Yüzmek istememeleri doğal, çünkü karada yaşamak için yaratılmışlar, suda değil. Ve düşünmek istememeleri de doğal,çünkü yaşamak için yaratılmışlar, düşünmek için değil!"
Senden güçsüz olduğumda beni özgür bırakmanı isterim, çünkü prensibim budur;senden güçlü olduğumdaysa özgürlüğünü elinden alırım, çünkü prensibim budur.