Beyza er

Beyza er
@Elcundi
"Sık sık cenaze törenlerinde, kadın olsun, erkek olsun, insanların ölümü lanetlediğine tanık oluyorum. Fakat ölüm Ulu Tanrı'nın bizlere bir armağanıdır. Ve O'ndan gelen bir şeyi kul lanetleyemez. Armağan sözcüğü size aykırı mı geliyor? Fakat bu bir gerçek. Eğer ölüm kaçınılmaz olmasaydı insan bütün yaşamını ondan uzak durmaya adayacaktı. Hiçbir tehlikeyi göze almayacak, hiçbir girişimde bulunmayacak hiçbir işe el atmayacak, yeni bir şey bulmayacak, yeni bir şey yapmayacaktı. Yaşam sürekli bir uyuşukluk olacaktı. Evet kardeşlerim, Tanrı'ya bize ölümü armağan ettiği için şükredelim, çünkü yaşam ölümle anlam kazanıyor. Günün anlamı olması için gece, konuşmanın anlamı olması için sessizlik, barışın anlamı olması için savaş gereklidir. O'na dinlenmenin ve neşenin anlamlı olması için bize kaygı ve tedirginlik gönderdiği için de şükredelim. O'na şükredelim, çünkü O'nun bilgeliği sonsuzdur."
Sayfa 113·Kitabı okudu
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Sonra Estağfirullah Ebu Hamr'a olan hıncını unutarak konuşmaya başladı. 'Doktorun söyledikleri çok doğru,' dedi. 'Vezirin, inançsızların kralına sunmak istediği şey kentimizdir. Kiliseye çevrilecek camileri, Kur'an'ın bir daha okunup incelenmeyeceği okulları ve gizlisi saklısı kalmayacak evlerimizle bizim kentimiz. Vezirin Fernando'ya sunmak istediği şey bizlerin yaşam ve ölüm hakkımızdır, çünkü Rumilerin anlaşmalarında ve antlarında ne ölçüde inanç olduğunu çok iyi biliyoruz. Dört yıl önce Malaga halkına, kente girip kadınları ve çocukları tutsak almadan önce haklarına saygı ve can güvenliği sözü vermemişler miydi? El-Mulih, Granada'da da benzer olayların yer almayacağına güvence verebilir misiniz?'
Sayfa 59·Kitabı okudu
Doktor kesik kesik ve boğuk bir sesle sözünü şöyle sürdürdü: Sekiz yüzyıl yeryüzünü bilgimizle aydınlattık fakat güneşimiz tutulma konumuna girdi, her şey kararmakta. Ve senin için Granada, senin ışığın yok olmadan önce son kez parlayacak; fakat seni söndürmek için üfürmemi bekleme benden, yoksa benden sonrakilerin yüzüme tükürmelerinin anısını Kıyamete değin unutamam!
Sayfa 59·Kitabı okudu
O uğursuz yılda kentimiz Granada'da olup biten her şeyi bilmeni istiyorum. Bunları bilirsen, pek çok kişinin yazgısına egemen olanların seni kötüye kullanmasına izin vermemeyi öğrenirsin belki...
Sayfa 54·Kitabı okudu

Beyza er

, bir kitap okudu
Puan vermedi·183 syf.·
8 günde okudu
·
Okunma: 08 Ağustos 2022 00:00
·
2022 20. kitabı
Muhammed Emin Yıldırım
9.6/10 · 3.397 okunma