"Hayatın bir anlamı vardır ve bunu da büyükler bilir" lafı herkesin inanmak zorunda kaldığı evrensel bir yalandır.Yetişkin olup da bunun yanlış olduğu anlaşıldığında artık vakit çok geçtir.
Orhan Pamuk tan okuduğum ilk kitap.Hep kitabın adını duydum ama konusu hakkında hiç bir bilgim ve fikrim yoktu ve konusu çok ilgimi çekti.Siyasal bir kitap olduğu doğru ama yazar her türlü siyasal ve dini durumda taraflı değil kitapta, bütün görüşleri irdeliyor ve inceliyor bu durum çok hoşuma gitti..