Can yücel diyor ya;
"Gitmek gerekir bazen. Fazla yormadan, daha çok bıktırmadan.Eğer vaktiyse ardına bile dönüp bakmadan."
Bu sözün üstüne söylenebilecek en uygun şeyi sanırım Oğuz Atay'ın satırlarında buldum;
"Gitmek çözüm değil de, insan kaçmanın başka türlüsünü bilmiyor ki."