Elif

9/10
·52 syf.··
Beğendi
·
2025 36. kitabı
·
19 günde okudu
·
Okunma: 19 Kasım 2025 22:20
Stefan Zweig’in Geçmişe Yolculuk kitabı, bana göre insan kalbinin zamanla nasıl sınandığını en sade ama en acı biçimde anlatan eserlerinden biri. Okurken hem duygusal hem de düşünsel olarak bir boşluk hissi yarattı; çünkü kitap sadece bir aşk hikâyesi değil, aynı zamanda “gecikmişlik” duygusunun insanı nasıl içten içe çürüttüğünü gösteriyor. Zweig’in karakterleri o kadar gerçek ki, onların yıllar sonra karşılaştığında yaşadığı o yabancılık hissi neredeyse bana geçti. Birbirini seven iki insanın, zamanın ağırlığıyla bambaşka kişilere dönüşmesi… En çok bu nokta etkiledi beni. Sevginin aslında hiç kaybolmadığını ama biçim değiştirip insanı tanıyamayacağı hâle getirdiğini hissettim. Kitap kısa ama bıraktığı duygu kesinlikle uzun. Zweig’in dili her zamanki gibi sade ama içe işleyen bir yoğunlukla dolu. Sanki her cümlede görünmeyen bir acı saklı. Finalindeki o burukluk ise bence eserin en çarpıcı tarafı: Hayatta bazı şeylerin geri gelmediğini, gelmiş gibi görünse bile artık aynı olmadığını hatırlatıyor.
Alıntı
Geçmişe YolculukStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202533,7bin okunma
Elif
Çok iyi bir anlatım olmuş 👏
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Allah"ı karıştırıp milleti kandırarak yiyip yutuyorlardı her şeyi..
Sayfa 374·Kitabı okudu
Alıntı
Elif
Bazı yöntemler hiç değişmiyor..
dincilik
Tanrı’nın var olduğunu söylemek ve sonra günah işlemeye devam etmek, masum insanlar açlıktan ölüyorken servetini artırmak inanç değildir. Onlar inanmanın yararına inanıyorlar.
Sayfa 44 - DKY·Kitabı okudu
Alıntı
Elif
Sarsıcı
Asla kaybetmezsin; ya öğrenirsin ya da kazanırsın.
Sayfa 155 - Delidolu, Tudem, 19. Baskı, Şubat 2026.·Kitabı okudu
Alıntı
Kader isimli okura yanıt verildi
Elif
Çok güzelmiş bu bakış açısı.