Telefonumun ekran koruyucusunda Didem Madak'ın fotoğrafını gören annem:
"O bala kimdir? Annenin fotoğrafını koymayasın zaten. Git arkadaşlarının fotoğrafını koy. Ne güzel de bakmış. Görüyorum çoktandır fotoğrafını telefonunda kim o kadın diye soracam unutuyorum" dedi, az önce. Didem Madak yüzünden bana trip atan bir annem var... İyiki de var. Bana yıldızları sevdiren kadın...Beraber mum yakıp şiir okuyabildiğim, dinleyebildiğim kadın. O şair bilmez yazar bilmez belki ama kelamı 10 şairin sözüne bedel mana derinliği barındırıyor.
"İnsan insanda nasibi kadardır" dediyim noktada, kitapların da her insanın hayatında belli bir nasibe bağlı olduğunu okuduğum 3 kitabın tevafuğu ve tam da ihtiyaca binaen önüme gelmesinin ardından artık yeterince idrak etmiş oldum.
Esasında her kitap, okurunu kendisi seçiyor kanaatimce. Bu seçimi yaparkende okurun en ihtiyaç duyduğu zamanı bekliyor. Bekliyor ki ona yoldaşlık yapsın, okuruyla dertleşebilsin, konuşabilsin diye. Füruğ; ablam diye yaklaştığım şairlerden bir diyeri...
Yeryüzü Ayetleri ise; kız kardeşlerin gece yarısı balkonda oturup yıldızları izleyerek konuştuğu o naif sohbet anlarını yaşatıyor bana.
Yeryüzü AyetleriFuruğ Ferruhzad · Can Yayınları · 20194,233 okunma