Ne kimse tohuma eliyle dokunmuş,ne kimse büyümesi için özlem duymuş olacaktı. İnsanoğlu Kendi yetistirmedigi şeyi yiyecekti. Ekmeğiyle arasında bir yakınlık olmayacaktı.Toprak o demirlerin altında doğacak, yavaş yavaş o demirin altında ölecekti. Söz konusu olan sevgi ya da lanet değildi çünkü.Ne hayır dua vardı ortada ne lanet.
Hür yaşamaya alışan köleliğe kolay kolay alışamaz.
...
Eğer ölümün onlar için hiçbir önemi yoksa, yaşamında yoktur. Öyleyse niçin ve nasıl yaşıyor bu insanlar?
Bir insanın elinden malı mülkü, bütün zenginliği hatta hayatı bile alınabilir, diye söylendi, ama insanın hafızasını almak gibi bir cinayet işlenir mi? Ey rızık veren Tanrı! Eğer varsan, insanların aklına böyle bir şey nasıl getirirsin yeryüzünde zulüm kötülük az mı ki