Yaklaşık 3 yıldır yazıldığından haberdâr olduğum bu eseri büyük bir heyecanla elime aldım. Kitabı okurken hep şu düşüncedeydim umarım belli bir tarafı sezmem olabildiğince objektif bir eser okurum. Nitekim böyle oldu. Zülfü Livaneli'nin bu kitaba çok emek verdiği bariz. Kitaba gelirsem 2.Abdülhamid'in saltanatı düştükten sonra Selanikte bir köşkte yaşadığı hayatı doktorunun notları ile beraber okuyoruz. Sürekli bir diyalog şeklinde devam etmesi önemli sorunların açık bir şekilde sorulması benim hoşuma gitti örneğin Kıbrıs sorunu vs.
Okurken büyük zevk aldım ve en merak ettiğim padişahlardan biri olan Abdülhamid'i tanıma fırsatına eriştiğim için kendimi şanslı görüyorum. Algıları yıkmak büyük bir zevk olmalı teşekkürler Zülfü Livaneli, hayatımda ki yerin çok önemli...