1963 Türkiyesi şu gerceklikte görünüyor:
Dış yardımlar ve dış borçlanmalar olmasa, ekmeklik buğdayını bulamayacak bir ülke... Gırtlağına dek borca batmış, bu gidişle borçlarının faizlerini torunlarının torunlarına bırakacak bir ülke... Ulusal gelirinin yüzde otuz üçünü, nüfusunun yüzde birinin cebe indirdiği bir ülke...
Lisedeyken birçok arkadaşım ezberleyerek söyledikleri Arapça bilimsel terimlerin anlamını bilmedikleri yada bildikleri şeyin Arapça terimini bilmedikleri için sınıfta kalmış ve okuldan atılmışlardı. Bir arkadaşımız akciğer dediği için öğretmenimiz " burası ciğerci dükkanı değil, defol!" diyerek dersten kovmuştu.