'İnsan olmak , gerçek insan , etiyle kemiğiyle insan olmak bile ağır gelir bize'
Bu sözler gerçekten anlatıyor bu kitabı . Hayatımda okuduğun en farklı kitaptı , inişli çıkışlı bir kitaptı , gerçekten farklı hissetirdi. Dostoyevski'ye gerçekten ön yargım vardı suç ve ceza kitabını yarı bırakmış , Yeraltından Notlar gibi bir ağır kitabı nasıl okurum diye düşündüm. Gerçekten ön yargımı kırdı bu kitap. Gerek hikayesiyle gerek felsefesiyle çok etkileyici hatta insanın ruhuna giren bir kitap. Bu kitabı iyi ki okumuş...
İnsanların çoğu Satranç kitabını Stefan Zweig'ın en iyiyi kitabı diyor . Fakat eğri oturup düz konuşmak gerekirse Stefan Zweig'ın en iyi kitabı bilinmeyen bir kadının mektubu . Bu açık ve net .
Bu kitap anlatım tarzıyla diğerlerine benzemeyip bir mektup üzerinden anlatılmış bir eser. Diğer bir yandan karakterlerin arzuları ve yaptıklarıyla gerçekçi bir karakter tablosu çizmiş . Aşkın nelere kadir olacağını bir kadının aşkı için neler yapacağını göstermiş bir kitap. Bu dönemde aşk temalı o kadar kötü eserden sıyrılıp gümüş gibi parlıyor. Aşk kitapları arasından Kürk mantolu Madonna ile beraber birinciliği paylaşıyor .
Kitap ilk okuduğum tiyatroydu. Gerçekten beğendim . Antov Çehov insanların ruh halleri , hayal kırıklıklarını , hedeflerini çok iyi anlatan bir yazar .