Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ömer Nasuhi Bilmen Hocaefendi'nin (r.h) kaleme almış olduğu muhteşem bir eser. İnsaflı olmak nasıl olur onu gösteriyor. Ashâb-ı Kiram hakkında Müslümanların nasıl bir tavır takınması gerektiğini ehl-i sünnet çerçevesinde mümtaz bir şekilde beyan ediyor. Genellikle Muaviye (r.a) özelinde sorulara cevap verdiği soru-cevap tarzında yazılmış bu eser bana kalırsa müellifin Hukuk-u İslâmiyye ve Istılâhât-ı Fıkhiyye Kamusu isimli şaheserinden sonra yazmış olduğu en müstefâd eser. Dini hiçbir noktada taviz vermeyen merhum Ashâb-ı Kiram'a dil uzatanlara karşı da dik duruşunu sergilemiş ve Müslümanlara da Ashâb-ı Kiram hakkında nasıl bir tavır takınmaları gerektiğini talim buyurmuş. Gayet ilmî bir üslupla telif edilen bu kitabı tüm Müslümanların okuyup da istifade etmeleri elzemdir. Zira Ehl-i Sünnet akidesinde ashabın yeri farklıdır ve bu mesele akidevî bir meseledir.
Öncelikle selamün aleyküm. Yazımdan önce şunu belirteyim ki okuduğum en berbat kitaplardan biriydi. Normalde kitap alırken mutlaka bakarım yazarına, kitabın özetine vs. Ama bunda öyle bir şey yapmadım. Henüz dün aldım kitabı, bugün de İzmir'den Manisa'ya dönüş sırasında bitti. Normalde tek yudumluk, insana okurken acı çektiren "abi bitsin de şu acım dinsin" dedirten bir eser. Ama işte misafirlikte olunca acımız uzun sürdü. Evet herkes istediği gibi, kendine özgün bir şekilde yazabilir. Zaten yazar buna da dikkat çekiyor yazdığı satırlarda. Fakat okuyucuya bu kadar da zulmedilmez be abi. 50-60 sayfalık bir kitabın acısını günlerdir çekiyor gibiyim. Acı derken kitabın içeriği böyle çok acıklı bir şey değil ha. Yanlış anlamayın. Kitapta şizofren bir manyağın düşünceleri, hayal dünyası anlatılıyor. Ama gerçekten de şizofren gibi yazılmış. Devrik cümleler, bir konu bitmeden diğerine atlamalar hele hiçbir edebî eserde olmasını istemediğim küfürler vs havada uçuşuyor. Bir yere odaklanamadan bir diğerine atlıyor yazar. Belki kitabın ana karakteri böyle bir kişiliğe sahip diye yazar böyle bir şey yaptı bilemiyorum ama bu okuyucu açısından hiç iyi değil orası kesin. Bir de kitabın filmini çekmişler. Abi yapmayın şöyle şeyler zaten modern dünyada sıkıntılı zamanlar yaşıyor millet bir de böyle şizofren karakterlerle dolu kitapları piyasaya sürüyorsunuz. Her neyse konudan kopmadan şunu da söyleyeyim kesinlikle tavsiye etmiyorum. Sırf bitsin diye okudum. Başka da bir şey değil. Psikolojikmen bir süre de olsa sıkıntı çekmek isteyenler mutlaka okumalıdır diyorum. Ama dediğim gibi müellif gerçekten karakterin ruh halini yansıtmak için bu şekilde telif ettiyse hakkını yememek lazım kalemine sağlık.