Bir Müslüman için evet, aslolan Allah tealanın hükümleridir,Peygamberimizin tebligatıdır.(...)Ama biz bunları-bir tespit olarak alın bu söyleyeceğim şeyi-hayata yansıtmaya,yaşamaya ve yaşatmaya ne kadar layık isek Cenab-ı Hakk o kadar yaşamayı ve yaşatmayı bize nasip eder.Bizim liyakatimizle ilgili bir şeydir bu.Biz layık olursak,biz ehil olursak,biz hazır olursak Cenab-ı Hakk bizi o kıvama getirir ve o iklime bizi ulaştırır.Ama biz ehil olmadığımız bir şeyi istiyorsak dönüp kendimize bakmalıyız.Biz hazır,ehil,layık olursak Cenab-ı Hakk dünyamızı da o ahkam çerçevesinde mamur ve imar etmeyi bize nasip eder.