Bir çok insanın ön yargısı vardır ve farkında olmadan bu ön yargılara dayanarak ilişki içinde oldukları insanları ötekileştirir. Bu tür insanlar toplumda ne kadar çok olursa o toplumda huzursuzluk, gerginlik o denli yüksek olur. Sıradan vatandaşın ön yargılı olması kötü ama öğretmenin ön yargılı olması çok kötüdür. Öğretmenin ön yargısı ömür boyu devam eden psikolojik incinmelere yol açar.
Hayatta aşka üstün gelecek hiçbir şey bulmuyordu. İnsanlığın duygularının ve eğilimlerinin en yücesi, en seçkini oydu ve bütün öbürlerine onun karşısında sadece susmak ve aşağılanmak düşerdi...