Günümüz fiziğinin üzerine dayandığı metafizik Galileo'yla başlamıştır. Kendi kendisini ispatlayamaz ama 13,7 milyar yıldan bu yana gelmiş geçmiş her şeyi 'açıklar'.
Eğer ki doğada değişmez bir şeyler, gerçekler olsaydı bütün bunlar yanlış olurdu elbette. Fakat ne mutlu ki bütün gerçekler yanlışlanabilir. Diyalektik sürecin özü budur: Bugünün gerçekleri yarının yanlışlarına dönüşebilir, son sayı yoktur.