Gericiler, bir asırdan beri, Garplılaşmanın dinden ve milliyetten çıkmak demek olduğu fikrini yaymışlardı. Kemalizm, bu masala nihayet veriyordu. Devrimler içinde, ilk defa, Türklüğümüze de kavuşuyorduk. Avrupa ve Asya sınırlarımız arasındaki bu koca ülkede milli birlik denen şey, ilk defa İnkılap Türkiye'sinde gerçekleşti. Tanzimat edebiyatında ''Ben Türk'üm,'' diyen bir iki aydının nerede ise heykelini dikeceğiz. İnkılap Türkiye'sinde ''Ben Türk'üm,'' demeyen aydın kalmamıştır.