'' Doğrusu, acıların şekillendirdiği yaşama isteğimiz ve eğilimlerimiz ortaya çıkarken birçok istikameti terk etmeye mecbur kalıp kendilerine müsaade edilen yollara doğru yayılırlar. Ya doğal yollarla yok olurlar ya da gelişip kendi yolunu bulma kuralına uyarlar. ''
'' Hayır, insan sade ölürken ayrılmıyor, arkada bırakmıyordu. Belki bütün ömrünce her an birçok şeyler onu arkada bırakıyordu. Sonra olduğu yerde birdenbire kabuklaşıyor, çok ince, görünmez bir şeyle o anda etrafında olanlardan ayrılıyordu. 'Biz mi gidiyoruz, onlar mı?..' Sual buydu... ''