Kitabı çok beğendim. Hiciv türünün başyapıtı. Saygıdeğer sıfatını yakıştırdığımız her zümreyi ustalıkla yermiş. Filozoflar da, öğretmenleri de, fırsatları da, bilgileri de, sanatçıları da... Evet, her kesimden insana giydirmiş. İyi de etmiş. Her birinin söylemeye utandığımız kusurları var. Onları özenle yazmış. Budalalık, görmezden gelme, boş verme sanatını yüceltmiş. Anlamsız bir evrende anlam arayışında olanların mutsuzluğunu yazmış. Anlamsızlığa ayak uyduranların saadetini yazmış. Hangisi daha iyi, gözünü açmak mı yoksa kapatmak mı? Hangisi daha iyi, ruhu özgür bırakmak mı yoksa batıl inançlar peşinde yürüyüp bedene eziyet etmek mi? Yürekli bir düşünür Erasmus. Herkesi karşısına alacak kadar da cesur. Cesaretin varsa bu kitabı oku, ey okuyucu!