Kitabı korka korka bitirdim. Memed'in başına bir iş gelmesin diye düşündüm hep. Neyse ki sonu güzel bitti. Umutlu bitti. Yaptıkları karşılık buldu. Halk uyandı, zulme boyun eğmedi. Bütün seriyi okuyunca içim gönendi. Zalimler varsa direnenler de var. Halkı kıranların karşısında İnce Memedler var. Hep vardı, bunu bize unutturdular. Hep var olacaklar, geçmişi bilenler bunu sürdürecekler. Eşkıyalığı kurallarını da yazmış Yaşar Kemal. Mazlumu koruyacak, haksızlığa boyun eğmeyecek,, korkusunu iyi iş yapmak için kullanacak. Çok sevdim, çok sevindim. Var olsun Memedler, var olsun halkı için vuruşanlar. Çok inceleme yapılmıştır okuyanlar tarafından hepsini de okumaya çalışacağım. İnsan olan insanlar bu kitabı mutlaka okumalı. Karamsarlığa üzerinden atmalı, gereğini yapmalı.