Bir destan yazmış Yaşar Kemal. Maşallah,dedim. ne de güzel yazmış. Ağaya başkaldıran bir yiğit, tüm halkın desteğini aldı. Haklıydı, haksızı yendi. Fukaraydı, ezilmişti, canından canlar koparılmıştı. Herkesten hakkını aldı. Sistemin köküne indi. Bozuk düzene vurdu. Yiğit oldu, lider oldu. Halkının kahramanı oldu. Maşallah, dedim. Yaşı yetene, aklı yetene, yüreği yetene okutmalı Memed'i. Okusun da atası gibi yiğit olsun. Okusun da bilsin doğruyu yanlışı.