...
Aşk yakar yıkar amma insana yanmak gerek
İnsan nice yanmışsa ancak onca insandır
...
Kim derse sana aşkta mutluluk var inanma
Fuzuli bile dese şair sözü yalandır.
...
Yıllar geçse de, asır değişse de demek ki insanoğlu için bazı şeyler hiç değişmiyor, değişmeyecek.
Demek ki her dönemin devlet politikası aynı. İnsanı canından bezdirmek, yaşamı zehir etmek.
Oysa her şey çok güzel başlamıştı. Köylüler, kuraklığa rağmen yoktan var etmeyi, beraber mücadelenin güzelliğini, umudu kaybetmemeyi gösterdi. Ama gerçek hayatta tıpkı bu romandaki gibiydi, her şey bu kadar iyi gidemezdi. Ve öyle de oldu, devletimiz geldi; umutlar söndü, hayaller yıkıldı, emekler yok sayıldı... Kaplumbağalar göçtü...