"Bu yıl yirmi yedi oldum ve seneye yirmi sekiz olacağım. Fabienne de yirmi yaşındaydı ve daima yirmi yedi yaşında kalacak. Fabienne'nin hayatımdaki varlığını neyle ölçerim - birlikte geçirdiğimiz yıllarla mı, yoksa gölgesinin zaman geçtikçe uzadığı ama daima bana değdiği ayrı olduğumuz yıllarla mı?"
"İnsanlar çoğu zaman çirkin ve sıkıcıdır. Bazıları için ikisi birden geçerlidir. Dünya da öyledir. Dünya çirkin ve sıkıcı olmasa, efsanelere ihtiyacımız olmazdı."
"Bir haykırış, yakarış, kat kat birleşiyor ve oraya yapışarak sabitleniyor. Et yüzünden. Çok fazla yedim. O hayatlar bozulmadan orada asılı. Kesinlikle. Kan ve etlerin hepsi sindirilip vücudunun her köşesine yayılmış, tortusu dışa atılmıştır, ama o hayatlar ısrarla karın boşluğuna yapışmış duruyor.
Sadece bir kez, tek bir kez haykırmak istiyorum. Pencerelerin ötesindeki karanlığa doğru koşmak istiyorum. Öyle yapsam bu yumru dışarı fırlar mı acaba?"