Akıl hâkim diye aptallık ortadan kalkmıyor.
Aydınlanma’nın büyük vaadi, insanlara neyin doğru olduğunu söylerseniz onu yapacaklarıydı; kötülük cehaletten kaynaklanıyordu.
Ama aptallık, sandıklarından çok daha inatçı çıktı.
Gayrisafi yurtiçi hasılayı artırmakla yoksulluk ortadan kalkmıyor. Yeterince şeye sahip olmadığını hisseden milyonerler ve milyarderler var, ki yoksulluğun asıl tanımı da budur, yeterince şeye sahip olmadığın hissi.
Ne yazık ki bu his her gelir düzeyinde varlığını sürdürüyor