2025 yılının ilk incelemesi SERENAD kitabına ait olacak.Ve ben de bu durumdan çook memnunum.
Açıkcası bu kitap bana yoğun geçen günlerin üstüne ilaç gibi geldi.Genel olarak sakin bi üslupla yazıldığı için beni dinlendirdiğine inanıyorum.
İncelememe yazardan başlamam gerekirse;
Zülfü Livaneli daha önce de kitabını olduğum bi yazardı.Yalnızca edebiyatla ilgilenmekle kalmayıp kendini çok yönlü bi şekilde yetiştirmiş olması kitaplarınında çok yönlü ve okuru geliştiren türde olmasına olanak sağlamış.Kitap okuru kendine sıkı sıkı bağlamakla birlikte tarihsel süreç,siyaset ve sanatı da bünyesinde barındırıyor.
Bi yandan eğlenceli bi olay örgüsüne tanık olurken diğer yandan yaşanmışlıklarla karşı karşıya kaldığımız bi eser.Bu durumu başka bi yönden incelediğimizde kitabın gerçeklere dayanması ve bilgilendirici bir üslupla yazılması aslında yazarın kitabı yazmaya başlamadan önce ve yazdığı sırada sıkı bi araştırma sürecine girdiğinin göstergesi.Bu da bence önemli bi detay.Yaşanmış bi olayı kurguyla birleştirmek fakat bunu yaparken gerçekten tamamen uzaklaşmamak büyük bi başarı.Bir kurgu düşünün.Metni yazan bi erkek,ana karakter bi kadın(Maya Duran),Maya kitabı yazıyor gibi gösterilmiş ve bunu yaparken de okuyucuya notlar bırakmış.Şimdiki zaman,geçmiş zaman ve tarihin eşsiz bi şekilde yoğurulmasıyla meydana gelmiş muhteşem bi eser…
Kitap her bi satırında kalite kokuyor.
Kitabın hiç mi kötü yanı yok hep övmüşsün derseniz haklısınız fakat verebilecek tek bi cevabım var.Okurken gerek kurgu gerek üslup gerek de akıcılık olarak hiçbir olumsuz durum gözüme ilişmedi.Kısacası harika bi kitaptı.
Okunmayı bekleyenler listenizdeyse kesinlikle ilk sıralarda olmayı hak ettiğini düşünüyorum<3
Ufak bi NOT:Kesinlike olumlu ya da olumsuz ön yargı oluşturmak niyetinde değilim.Beklentileri