Bir gün sent bahçende gördüm
Menekşelerin, leylâkların arasında
Bahçende papatya da gül de gördüm
Senden güzeli yoktu çiçeklerin arasında
Sende her çiçekten bir parça var.
Yüzün papatya yanakların gül
Dudaklarının renginde menekşe mi var?
Zambak mı senin kadar narin yoksa sümbül
Hayır bir parçası değil sende
Her çiçeğin bir bütünü var.
Hangi gül yanaklarının renginde
Dudaklarının renginde menekşe mi var?
Sınıra varıp da bir ayağımız yerde diğeri köprüde olunca özgür mü sayılıyorduk yoksa asker mi?... Peki, köprünün altından akan su savaştan mı yoksa barıştan mı yanaydı?...
"Hak mı? Hakmış! Hak hukuk mu kalmış bu dünyada? Esamesi okunmuyor artık, katlettiler. Herkesin hakları vardır tabii ama onların da elinde iktidar var ki bu da hepsine bedel."