Evet, gerçekten de insanların yüzde 99'u mesleğini Kendi menfaatleri doğrultusunda seçiyordu: maaş, iş koşulları, çalışma saatleri vs. Ama zaten asıl mesele de bu değil miydi? İnsan yaşam biçimini önceleyerek ancak meslek edinebilirdi - meslek aşkı değil.
Ölümün çifte gizemine, biyolojik ve tecrübeye dayanan tezahürlerine; herkesin bir başına yüzleştiği ve hiç kimsenin muaf olmadığı o en büyük eşitleyiciye birinci elden tanıklık etmek için tıp biçilmiş kaftandı.