ımmanuel kant için, hayvanlara zarar vermenin yanlış olmasının hayvanların duyduğu acıyla hiçbir ilgisi yoktur. zira bunun yanlışlığının nedeni, kişiliğimize zarar vermesi ve onun diğer insanlarla kurduğumuz iyi bir ilişkiyi baltalamaya sebebiyet vermesidir. buradaki iddia, sözgelimi acımasızca kendi köpeğini döven birisinin, aynı acımasızlığı insanoğluna göstereceğidir. bu görüşe göre, acımasızlığı kesinlikle hoş karşılamamalıyız, fakat bunun sebebi acımasızlığın kendisinde herhangi bir kötülük olması değil, daha ziyade insan olmayan hayvanlara acımasızca davranmaya müsait birisinin, aynı şekilde insanoğluna da bu şekilde davranacak olmasıdır.
hayvanlara acımasızca davranmak, bizatihi insanoğlunun ahlaki karakterine zarar verir. kant için, köpeğin duyduğu acı, eylemin değerlendirilmesinde doğrudan bir ilişkiye sahip değildir. dolayısıyla köpeğe zarar vermeme görevimiz köpeğin kendisinde değil, daha çok diğer insanlara olan görevimizdir.