Düşünüyorum da, belki her şey daha iyi olurdu, Yüce Tanrı bizi -ne bileyim- bitkimsi bir şey olarak yaratsaydı. Yani toprağa sıkı sıkı gömülmüş olarak. O zaman savaşlarla, sınırlarla ilgili bu saçmalıkların hiçbir önemi olmazdı.
Bugünümü Fugui’ye üzülerek geçirdim. İçimi sızlatan, ama ruhuma garip bir huzur veren bir kitap. Bittiğinde hem hüzün hem dinginlik bıraktı. Bir solukta okunacak nadir güzellikte bir eser.
Yıkıma Giden Adam’ı okurken kendimi tamamen kitaba kaptırdım ve adeta yeni bir dünyaya adım attım. Bester’ın psikolojik derinliği beni çok etkiledi; insan zihnini ve gerçekliği sorgulatıyor. Okurken hem sürükleyici hem de düşündürücü bir deneyim yaşadım.
Yıkıma Giden AdamAlfred Bester · İthaki Yayınları · 20161,336 okunma