Ezgihan T.

Ezgihan T.
@Ezgihan
Kitaplar dünyasından çıkamayan bir zırdeli...
Puan vermedi·264 syf.·
2020 17. kitabı
İkinci vakıf nerede diye kafayı yedim. Hiçbir tahminim doğru çıkmadı. Ey Asimov sen ne büyüksün yahu. 1953'te böyle bir kitap yazmış olmak çok olağanüstü gerçekten. Kitabın sonunda İkinci Vakıf hiç ummadığım bir yer çıktı. Hele ki birinci sözcünün kim olduğunu öğrendiğim Kitabın son cümlesinden sonra ağzım yarım saat açık kaldı. Böyle bir olay örgüsü olamaz. Vakıf serisinin 3 kitabı da insanı büyülüyor. Benim için yerin çok ayrı artık Asimov.
İkinci VakıfIsaac Asimov · İthaki Yayınları · 20202,079 okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Puan vermedi·304 syf.·
2020 15. kitabı
Asimov'un üslubu, akıcılığı ve çevirinin başarısı çok üst düzey. Beni içine çekti ve Galaktik İmparatorluk dünyasında kayboldum diyebilirim. Hari Seldon büyük bir bilim insanı, Salvor Haldin müthiş bir siyasetçi ve Hober Mallow ise zeki bir tüccar. Ama ben en çok Haldin'den etkilendim nedense. 1950lerde yazılmış olmasına rağmen çok üst düzey bir ütopyaya sahip bence. Cesur Yeni Dünya gibi. Zaten İthaki serisi olmasa ne yapardım bilmiyorum. :) Toplumların üzerinde bilimin, dinin ve ekonominin dönem dönem ne kadar etkili olabileceğini kusursuzca işlemiş. İkinci kitaba heyecanla başlıyorum bakalım neler olacak. Yaşa ASIMOV!
VakıfIsaac Asimov · İthaki Yayınları · 20174,332 okunma
10/10
·481 syf.·
2020 13. kitabı
Geçmişinden özür dileyen Almanya Nazi belgelerinin, haberlerinin paylaşılmasından rahatsız olmuyordu ama Türkiye rahatsız olup yasak getiriyordu. Gerçekten ne biçim bir ülke burası?   Tüm iktidarlar kötüdür. Pascal'a katılıyorum. Bir tarihçi olarak okurken müthiş zevk aldım ve sürekli Maya gibi araştırdım. Struma ve Mavi Alay ile ilgili kitaplar aldım. Livaneli'nin başyapıtı Serenad'tır. Benim için tartışmaya kapalı. Üslubu her zamanki gibi kusursuz. Bu kitap beni mahvetti defalarca ağladım. İçim kime yansın şaşırdım, 59 yıllılk bir aşk acısına mı, yahudilere, ermenilere, kırım Türklerine mi bilemedim ve tüm insanlık adına bir kez daha utandım.   Kitapta o kadar bilgiyi romanlaştırması, aşkın annane, babaane ve Nadia üçgeninde acı tatlı kısmını bir arada anlatması çok etkileyici. Serenad'ı sabahlara kadar övebilirim öyle muaazam bir eser. Livaneli bem sana tutkunum resmen ne güzel bir adamsın sen...
SerenadZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 2020164,2bin okunma
Puan vermedi·88 syf.·
2020 12. kitabı
Bir çocuğun gözünden yetişkin dünyasını ne güzel anlatmış. Üstelik aynı göz evli bir çiftin çok da kutlu olmayan ilişkisinde annenin mutsuzluğunu da anlatıyor. Sonra annenin hatasını anlayıp tüm sevgisinin annesine adamasını Egdar çok duygusal anlatmış. Zweig beklentimi tabii ki tam karşılamadı ama ben sevdim ;)
Yakıcı SırStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202551,4bin okunma
Puan vermedi·330 syf.·
2020 11. kitabı
Tek kelimeyle muhteşem bir roman. Soluksuz okudum. Şok içerisindeyim hala inanamıyorum. Bu kadar büyük bir ruhsal çözümleme yaparken aşkı bu kadar doğru anlatmak da Livaneli'nin kusursuz zihninde gerçekleşebilirdi. "Aşk gözleri bağlı bir şekilde uçurumun kenarında yürümektir." Ne kadar da doğru. Akıcı üslubu, içerisindeki roman karakterleri ile çok da zengin bir roman olmuş. Tadı damağımda kaldı.
Kardeşimin HikayesiZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 2019126,7bin okunma